Πολιτιστικά

Σχολικό έτος 2017-18:

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΠΟΙΗΤΡΙΑΣ ΜΑΡΙΝΕΛΛΑΣ ΒΛΑΧΑΚΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΚΥΔΩΝΙΑΣ

Εκπαιδευτικοί που ανέλαβαν το Πρόγραμμα : ΚΑΛΟΥΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΧΑΛΗ ΑΛΕΚΑ

ΠΕΡΙΦΡΑΦΗ:

Οι σχολικές εκδηλώσεις αποτελούν ένα αναπόσπαστο και σημαντικό μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος μιας σχολικής μονάδας. Στα πλαίσια αυτής της πρακτικής το γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας και ειδικότερα τα τμήματα Γ2 και Β2 , της τρίτης και δευτέρας γυμνασίου αντίστοιχα, υλοποίησαν μια πολιτιστική εκδήλωση στις 21/5, τη δεύτερη και τρίτη ώρα του ωρολογίου προγράμματος, με θέμα «Γνωρίζω μια συγγραφέα» και «Τιμώ την παγκόσμια μέρα ποίησης-21 Μαρτίου». Στα πλαίσια αυτής της εκδήλωσης καλέσαμε τη συγγραφέα-ποιήτρια κ. Μαρινέλλα Βλαχάκη η οποία με προθυμία αποδέχτηκε την πρόσκλησή μας.

Οι μαθητές μας παρουσίασαν ένα μικρό αφιέρωμα για τη ζωή και το έργο της κ. Βλαχάκη καθώς επίσης και μια ομαδική εργασία του τμήματος Γ2 με θέμα την μελέτη αλλά και συγγραφή των ποιημάτων χαικού (ιαπωνική ποίηση). Στη συνέχεια, ακολούθησε μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση όπου η συγγραφέας με απλότητα και αμεσότητα προσέγγισε τα παιδιά, τους έλυσε απορίες τους σχετικές με την τέχνη και την ποίηση και τέλος μιλώντας για τα προσωπικά της βιώματα έδωσε στους μαθητές μας μαθήματα ανθρωπιάς και καλοσύνης.

Δελτίο τύπου.

Σχολικό έτος 2016-17:

ΚΡΗΤΗ_ΧΘΕΣ-ΣΗΜΕΡΑ-ΑΥΡΙΟ

Εκπαιδευτικός που ανέλαβε το Πρόγραμμα : ΞΗΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν : ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

ΠΕΡΙΦΡΑΦΗ:

Σκοπός του προγράμματος αυτού ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν σημαντικά δείγματα πολιτισμού, εξέλιξης και προόδου της Κρήτης από το χθες, το σήμερα και τη νέα εποχή, που την τοποθετούν στην κορυφή του πολιτισμού ανά τους αιώνες.

Οι μαθητές μέσα στο χρόνο που τους είχε διατεθεί κάθε εβδομάδα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα -μέσα στη σχολική μονάδα- υλοποίησαν το κομμάτι εκείνο το οποίο απαιτούσε τη συγκέντρωση και την παρουσίαση των πληροφοριών. Αρχικά χωρίστηκαν σε ομάδες και επέλεξαν το υποθέμα με το οποίο επιθυμούσαν να ασχοληθούν. Στη συνέχεια, χρησιμοποιώντας έντυπες, ηλεκτρονικές και οπτικοακουστικές πηγές συνέλλεξαν, οργάνωσαν και υλοποίησαν την παρουσίαση του υλικού τους.

Επίσης, οι μαθητές, κατά την επίσκεψή τους στους χώρους για τους οποίους είχαν αναλάβει σχετική εργασία, φωτογράφησαν, βιντεοσκόπησαν, πήραν συνεντεύξεις και συγκέντρωσαν ενημερωτικά φυλλάδια.

Οι μαθητές συνεργάστηκαν αρμονικά με πνεύμα ομαδικότητας και αλληλοϋποστήριξης σε όλη τη φάση υλοποίησης του προγράμματος. Ανέλαβαν πρωτοβουλίες, μοιράστηκαν ιδέες, ανέπτυξαν το αίσθημα του σεβασμού και της εμπιστοσύνης. Πραγματοποιήθηκε τριήμερη επίσκεψη στους νομούς Ηρακλείου και Λασιθίου όπου οι μαθητές ήρθαν σε άμεση επαφή με πολιτιστικά στοιχεία του νησιού μας από το παρελθόν μέχρι σήμερα και ανακάλυψαν άγνωστες πτυχές της ιστορίας του. Μέσα απ? αυτό το πρόγραμμα, γνώρισαν βαθύτερα και αγάπησαν πολύ περισσότερο τον τόπο τους.

ΥΛΙΚΟ

  1. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ : (ΣΕ PDF)

https://drive.google.com/open?id=0B-pEHc37JBJGM3hvM2dHZ0hwMFE

  1. ΑΦΙΣΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : (ΣΕ PDF)

https://drive.google.com/file/d/0B-pEHc37JBJGVzdTS21JMDJRTW8/view?usp=sharing

  1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ PREZI:

https://prezi.com/fp_ue-wzwxfd/presentation/

 

ΙΕΡΑ;;; ΤΡΙΓΩΝΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ

Εκπαιδευτικός που ανέλαβε το Πρόγραμμα : ΑΝΔΡΕΑΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΠΕ04

Εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν : ΞΗΡΑΚΗ ΣΟΦΙΑ ΠΕ20

ΠΕΡΙΦΡΑΦΗ:

Το παρόν θέμα είναι μία μελέτη σχετική με τη θέση των ιερών στην αρχαιότητα. Προσπαθεί να απαντήσει εάν η θέση τους ήταν τυχαία ή ακολουθούσε κάποιους κανόνες και να ερευνήσει εάν υπάρχουν και αντίθετες τεκμηριωμένες απόψεις.

Οι μαθητές εργάστηκαν ομαδικά και πραγματοποίησαν μία έρευνα σε βάθος για ένα αρκετά δύσκολο και αμφιλεγόμενο θέμα. Ανακάλυψαν νέες πτυχές του αρχαίου κόσμου, αξιολόγησαν τις πληροφορίες που συνέλλεξαν, σκέφτηκαν κριτικά, και παρέδωσαν μια παρουσίαση επιστημονικά τεκμηριωμένη και εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για το κοινό. Η δε παρουσίασή της στο 6ο Παγκύπριο Συνέδριο Θετικών Επιστημών έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να αποκτήσουν την εμπειρία της συμμετοχής σε μεγάλες εκπαιδευτικές διοργανώσεις και να λάβουν πολύ θετικές κριτικές και σχόλια. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να τονωθεί η αυτοπεποίθηση τους αλλά κα το σχολείο μας να αποκτήσει κύρος και ευρωπαϊκή διάσταση. Επίσης, μέσα από την τριήμερη επίσκεψη στην Κύπρο τα παιδιά γνώρισαν από κοντά ένα σημαντικό κομμάτι της πολύπαθης χώρας που θα ήταν δύσκολο να το πραγματοποιηθεί με άλλο τρόπο.

ΥΛΙΚΟ

  1. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕ POWERPOINT:

https://drive.google.com/open?id=0B-pEHc37JBJGbjZfZDRyY0hpRUE

  1. AΦΙΣΑ 1

https://drive.google.com/open?id=0B-pEHc37JBJGMENyTGdfVlZHOEE

  1. ΑΦΙΣΑ 2

https://drive.google.com/open?id=0B-pEHc37JBJGa1l2OVgwamg0MDg

 

 

Σχολικό έτος 2013-14:

 

Γαλλική Κουζίνα: Γαστρονομία , Πολιτισμός και Τέχνη.

« Η Τέχνη συναντά τη Γαλλική Κουζίνα: Art de la Table?»

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Το Γυμνάσιο Νέας Κυδωνίας ήταν το σχολείο όπου η Γαλλική Κουζίνα έδωσε ραντεβού με την Τέχνη. ?Art de la table?, δηλαδή η τέχνη του στρωσίματος του τραπεζιού είναι το θέμα του πολιτιστικού προγράμματος που αναλάβαμε. Αναζητήσαμε και μάθαμε λοιπόν το στρώσιμο του τραπεζιού ανά τους αιώνες και το savoir vivre που το συνοδεύει.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

Η 5η ενότητα του σχολικού εγχειριδίου της γαλλικής γλώσσας της Α? Γυμνασίου που διδάσκεται στην Β? τάξη, είναι αφιερωμένη στη γαστρονομία γενικότερα αλλά εστιάζει στο γαλλικό γαστρονομικό πολιτισμό.

Οι μαθητές του γαλλόφωνου Β4 τμήματος έδειξαν ενδιαφέρον για τα γαλλικά εδέσματα των διαφόρων περιοχών της Γαλλίας αλλά στην πορεία των αναζητήσεών τους, την προσοχή τους μονοπώλησε η εξής διαπίστωση: «Γαστρονομία δεν είναι μόνο η τέχνη της επιλογής, της παρασκευής και της απόλαυσης κάποιας εκλεκτής τροφής. Γαστρονομία είναι και η τέχνη σερβιρίσματος». Με άλλα λόγια, σήμερα θα μπορούσαμε να ορίσουμε τη γαστρονομία ως την τέχνη και επιστήμη της ανθρώπινης διατροφής.

Αποφασίσαμε λοιπόν να ασχοληθούμε με τα άδυτα της γαλλικής κουζίνας όχι όμως για να μελετήσουμε τις περίφημες συνταγές της. Αντικείμενο – σκοπός της εργασίας μας είναι να ερευνήσουμε και να μάθουμε πώς η τέχνη συναντά τη γαλλική κουζίνα και ποιο μπορεί να είναι το αποτέλεσμα αυτής της συνεύρεσης.

Art de la table λοιπόν και savoir vivre αποτέλεσαν το «έργο τέχνης» που έπρεπε να μελετήσουμε.

Και η έρευνα αρχίζει ??????..!

[ Πηγές άντλησης και συλλογής υλικού / Η ομάδα εν δράσει /Γαλλική γαστρονομία ανά τους αιώνες /Tarte au chocolat – 18ος αι. /Γεύμα και τελετουργία / Τυριά /Κρασί /Επίσημο στρώσιμο τραπεζιού /Το savoir-vivre του τραπεζιού / Από τη θεωρία στην πράξη : Η δική μας δημιουργία : Κινηματογραφική ταινία /Αξιολόγηση, Διαπιστώσεις ?Προβληματισμοί /Γενική Εκτίμηση /Βιβλιογραφία ]

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Παπαδαντωνάκης Αντώνης

μαθητής

Τσιστράκης Μανώλης

μαθητής

Τσουλλχάι Κρέτα

μαθήτρια

Φιωτάκη Ματίνα

μαθήτρια

Φοβάκη Όλγα

μαθήτρια

Φουράκης Τάσος

μαθητής

Φραγκονικολάκη Πόπη

μαθήτρια

Χαμηλάκης Γιάννης

μαθητής

Χατζάκη Ευτυχία

μαθήτρια

Χατζάκη Νικόλ

μαθήτρια

Χατζημανωλάκης Νίκος

μαθητής

Χουλιοπούλου Αργυρώ

μαθήτρια

Ψυλλάκης Νεκτάριο

μαθητής

Καλοβρέκτη Γιώτα

Καθηγήτρια γαλλικής γλώσσας και φιλολογίας ?υπεύθυνη του πολιτιστικού προγράμματος

Δασκαλάκη Βενετία

Φιλόλογος που συμμετέχει στο πρόγραμμα

Καβρουλάκη Μαριάννα

Πειραματική Αρχαιολόγος, ειδικευμένη στην ιστορία της Γαστρονομίας

– επιστημονική συνεργάτης του προγράμματος

Στέλλα Κουτσουπάκη

Πρόεδρος του Ελληνογαλλικού Συλλόγου Χανίων

Ιωσήφ Πετρώφ

CHEF

 

Αφιέρωμα στο έργο του Μίκη Θεοδωράκη

Στα πλαίσια του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων 2013 ? 2014 έγινε προγραμματισμός για την παρούσα εκδήλωση αφιερωμένης στο έργο του Μίκη Θεοδωράκη.

Στην εκδήλωση θα ελάμβανε μέρος η Χορωδία του Γυμνασίου μας.

Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας η Χορωδία διδάχθηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα τραγούδια του συνθέτη.

Η παρουσίαση της εκδήλωσης έγινε την Τετάρτη 14 Μαΐου 2014 στο χώρο του Γυμνασίου, με επιτυχία και μεγάλη προσέλευση μαθητών και γονέων του Γυμνασίου μας.

Η σύνθεση της χορωδίας είχε ορισμένες αλλαγές στη συμμετοχή των μαθητών του Γυμνασίου μας.

Οι μαθητές που έλαβαν μέρος ήταν:

Αθητάκη Χρυσούλα, Αναστασάκη Εμμανουέλλα, Βερναδάκη Μαρία, Βλαχάκη Ειρήνη, Βουρδουμπάκη Δέσποινα, Δημάκη Χρυσή, Δρακάκη Μαριέλλα, Ζερβού Έφη, Κλωθάκη Παναγιώτα, Κουμπιάδη Φωτεινή, Κουτουλάκη Ειρήνη, Μαλέτσικα Κατερίνα, Μαρτσάκη Ζωή, Μηλιώνης Νίκος, Μπιράκη Στέλλα, Μωραϊτάκη Μαρίνα, Νίλσεν Ναταλία, Ντουσάκη Χρύσα, Ντουσάκης Γιάννης, Πιστόλη Αλεξάνδρα, Τζανάκης Αναστάσης.

Χανιά 27-5-2014

Ο υπεύθυνος καθηγητής

Γιάννης Σ. Μεντζελόπουλος

 

wordpress themes - wordpress themes 2012 - wordpress magazine themes